Algemene Voorwaarden

Dit zijn de algemene voorwaarden van Essenvia Life, een bedrijf geregistreerd in Amstelveen onder Kamer van Koophandel nummer 95424075. Voor vragen kun je contact met ons opnemen via e-mail op care@essenvia.eu of telefonisch op +31 6 22392485.

Inhoudsopgave

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting van het herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurovereenkomsten: duur, beëindiging en verlenging
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Klachtenprocedure
Artikel 17 – Toepasselijk recht en geschillen
Artikel 18 – Persoonsgegevens
Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen


Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand, en deze producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer of een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer worden geleverd.
  • Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
  • Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
  • Dag: kalenderdag.
  • Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.
  • Duurovereenkomst: een overeenkomst die betrekking heeft op de regelmatige levering van goederen, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode.
  • Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel (waaronder ook e-mail) dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie persoonlijk op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik mogelijk maakt gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
  • Ondernemer: de partij die handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.
  • Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
  • Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Dit formulier hoeft niet te worden verstrekt als de consument geen herroepingsrecht heeft.
  • Techniek voor communicatie op afstand: elk middel dat kan worden gebruikt om een overeenkomst te sluiten zonder dat consument en ondernemer zich gelijktijdig in dezelfde ruimte bevinden.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

  • Naam ondernemer: Essenvia Life
  • Handelsnaam: Essenvia Life
  • Vestigingsadres: Penningweg 34E, 4879 AG Etten-Leur, Nederland
  • Telefoonnummer: +31 6 22392485
  • Openingstijden: Maandag t/m vrijdag 08:30 - 17:30 (bereikbaar via e-mail of WhatsApp)
  • E-mailadres: care@essenvia.eu
  • KvK-nummer: 95424075
  • Btw-nummer: NL005152118B18

Artikel 3 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen de ondernemer en consument.

Voor het sluiten van de overeenkomst op afstand wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer vóór het sluiten van de overeenkomst aangeven op welke wijze de voorwaarden kunnen worden ingezien en dat ze op verzoek kosteloos zullen worden toegezonden.

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan de tekst van deze algemene voorwaarden elektronisch aan de consument worden verstrekt op een manier die de consument in staat stelt deze eenvoudig op te slaan op een duurzame gegevensdrager. Indien dit niet mogelijk is, zal worden aangegeven waar de voorwaarden elektronisch kunnen worden geraadpleegd en dat ze op verzoek kosteloos worden toegezonden.

Indien naast deze algemene voorwaarden ook specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing. In geval van tegenstrijdige voorwaarden kan de consument zich altijd beroepen op de voor hem gunstigste bepaling.


Artikel 4 – Het aanbod

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk vermeld.

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod mogelijk te maken. Indien de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.


Artikel 5 – De overeenkomst

De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en aan de gestelde voorwaarden voldoet.

Indien de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld elektronisch de ontvangst van de aanvaarding. Zolang deze bevestiging niet is ontvangen, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

Bij elektronische overeenkomsten treft de ondernemer passende maatregelen ter beveiliging van elektronische gegevensoverdracht en een veilige webomgeving. Bij elektronische betaling zal de ondernemer passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

De ondernemer mag binnen wettelijke kaders nagaan of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals alle relevante feiten en factoren beoordelen die van belang zijn voor een verantwoord sluiten van de overeenkomst. Indien hij op grond daarvan goede redenen heeft om niet in te gaan op de overeenkomst, mag hij gemotiveerd een bestelling weigeren of bijzondere voorwaarden stellen.

Bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud ontvangt de consument schriftelijk of op een duurzame gegevensdrager:

  • Het adres van de vestiging van de ondernemer voor klachten
  • Informatie over het herroepingsrecht of de uitsluiting daarvan
  • Informatie over garantie en service
  • De prijs inclusief belastingen en eventuele leveringskosten
  • De betalings-, leverings- en uitvoeringsvoorwaarden
  • De voorwaarden voor opzegging bij overeenkomsten van langer dan een jaar of onbepaalde duur
  • Indien van toepassing: het modelformulier voor herroeping

Bij doorlopende transacties geldt dit alleen bij de eerste levering.


Artikel 6 – Herroepingsrecht

Voor producten:

De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden, maar deze is niet verplicht die te geven.

De bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument of een aangewezen derde (niet de vervoerder) het product heeft ontvangen, of:

  • Bij meerdere producten in één bestelling: de dag waarop het laatste product is ontvangen.
  • Bij levering in meerdere zendingen of onderdelen: de dag waarop de laatste zending is ontvangen.
  • Bij regelmatige levering gedurende een bepaalde periode: de dag waarop het eerste product is ontvangen.

Voor diensten en digitale inhoud zonder fysieke drager:

De consument kan een overeenkomst voor een dienst of digitale inhoud zonder fysieke drager binnen 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.

De bedenktijd gaat in op de dag na het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd bij ontbrekende informatie:

Indien de ondernemer de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier niet heeft verstrekt, wordt de bedenktijd verlengd tot 12 maanden na afloop van de oorspronkelijke bedenktijd.

Als de ondernemer deze informatie alsnog verstrekt binnen deze 12 maanden, eindigt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie ontvangt. 


Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product mag slechts worden uitgepakt of gebruikt voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. De consument mag het product slechts hanteren en inspecteren zoals dat in een fysieke winkel zou mogen.

De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan.

De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet vóór of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.


Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn aan de ondernemer via het modelformulier voor herroeping of op een andere ondubbelzinnige wijze.

De consument zendt het product zo snel mogelijk terug, doch binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de melding als bedoeld in lid 1. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft in elk geval op tijd geretourneerd als hij het product terugstuurt vóór het verstrijken van de bedenktijd.

De consument retourneert het product met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.

De consument draagt de directe kosten van het terugzenden van het product, tenzij de ondernemer anders heeft vermeld of heeft aangeboden de kosten zelf te dragen.

Indien de consument tijdens de bedenktijd heeft verzocht om een dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed zijn gemaakt voor verkoop in een beperkt volume of hoeveelheid, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan het deel van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping.

De consument is niet aansprakelijk voor kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming als:

  • de ondernemer de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, kostenvergoeding of het modelformulier niet heeft verstrekt;
  • de consument niet uitdrukkelijk heeft verzocht om de uitvoering van de dienst of levering tijdens de bedenktijd.

De consument is evenmin aansprakelijk voor kosten voor (gedeeltelijke) levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd als:

  • hij voorafgaand aan de levering niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met directe levering vóór het einde van de bedenktijd;
  • hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het geven van toestemming;
  • de ondernemer deze bevestiging niet heeft verstrekt.

Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.


Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Indien de ondernemer de melding van herroeping door de consument elektronisch mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten, zonder onredelijke vertraging en uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het heeft teruggezonden.

De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.


Artikel 10 – Uitsluiting van het herroepingsrecht

De ondernemer kan het herroepingsrecht uitsluiten voor de volgende producten en diensten, mits dit duidelijk in het aanbod is vermeld en tijdig voor het sluiten van de overeenkomst is meegedeeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
  2. Overeenkomsten gesloten tijdens een openbare veiling;
  3. Dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; én
    2. de consument heeft verklaard afstand te doen van zijn herroepingsrecht zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft nagekomen;
  4. Pakketreizen en personenvervoer;
  5. Diensten voor logies, vervoer, autoverhuur, catering of vrijetijdsbesteding op een bepaalde datum of periode;
  6. Overeenkomsten m.b.t. vrijetijdsbesteding met specifieke datum of periode van uitvoering;
  7. Maatwerkproducten vervaardigd op basis van keuzes of specificaties van de consument;
  8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  9. Verzegelde producten die om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  10. Producten die na levering onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  11. Alcoholhoudende dranken met afgesproken prijs maar levering pas na 30 dagen en afhankelijk van marktfluctuaties buiten invloed van de ondernemer;
  12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computersoftware, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen;
  14. Digitale inhoud die niet op een fysieke drager is geleverd, als:
    1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; én
    2. de consument heeft verklaard zijn herroepingsrecht te verliezen.

Artikel 11 – De prijs

Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

In afwijking hiervan kan de ondernemer producten of diensten aanbieden waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waarop de ondernemer geen invloed heeft. In dat geval wordt bij het aanbod vermeld dat de prijzen richtprijzen zijn.

Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

  • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.


Artikel 12 – Nakoming en extra garantie

De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en aan de wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften die bestaan op de datum van totstandkoming van de overeenkomst.

Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of fabrikant waarin aan de consument bepaalde rechten of vorderingen worden toegekend die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.


Artikel 13 – Levering en uitvoering

De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt. Indien het opgegeven adres foutief is en het pakket retour komt, wordt het aankoopbedrag teruggestort minus €3,99 retourkosten.

Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt of een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk terugbetalen.

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Indien de consument kiest voor levering aan een afhaalpunt en deze niet binnen 7 dagen ophaalt, wordt het aankoopbedrag teruggestort minus €3,99 retourkosten.

Indien standaardlevering wordt gekozen en aflevering mislukt bij de eerste poging, waarna het pakket wordt doorgestuurd naar een afhaalpunt, geldt ook hier een termijn van 7 dagen. Bij niet ophalen binnen deze termijn wordt het aankoopbedrag teruggestort minus €3,99 retourkosten. 


Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  • De consument kan een overeenkomst van onbepaalde duur die strekt tot het geregeld afleveren van producten (waaronder elektriciteit) of diensten te allen tijde opzeggen met inachtneming van de daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  • De consument kan een overeenkomst van bepaalde duur die strekt tot het geregeld afleveren van producten (waaronder elektriciteit) of diensten te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van de daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  • De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    • opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    • steeds opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

  • Een overeenkomst voor bepaalde duur die strekt tot het geregeld afleveren van producten (waaronder elektriciteit) of diensten mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  • In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst voor bepaalde duur die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  • Een overeenkomst voor bepaalde duur die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten mag slechts stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn bedraagt ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  • Overeenkomsten met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) worden niet stilzwijgend voortgezet en eindigen automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

  • Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 – Betaling

  • Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktijd, of bij het ontbreken van een bedenktijd binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. Bij een overeenkomst tot het verlenen van een dienst vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  • Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nooit verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de betreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  • De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  • Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal:
    • 15% over openstaande bedragen tot € 2.500;
    • 10% over de daaropvolgende € 2.500;
    • 5% over de volgende € 5.000;
    • met een minimum van € 40.
  • De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 17 – Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Dit geldt ook indien de consument woonachtig is in het buitenland of de prestatie geheel of gedeeltelijk in het buitenland plaatsvindt.
  2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer worden uitsluitend voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement Noord-Holland, locatie Amstelveen.

Artikel 18 – Persoonsgegevens

Wij verwerken je persoonsgegevens voor verschillende doeleinden, waaronder:

  • Contact met je opnemen naar aanleiding van vragen of klachten;
  • Het verwerken van bestellingen, inclusief het opstellen van offertes en overeenkomsten;
  • Je informeren over wijzigingen in onze producten of diensten;
  • Het uitvoeren van leveringen en nakomen van contractuele verplichtingen. Daarnaast kunnen wij je gegevens verwerken om:
  • Nieuwsbrieven, sms’jes en algemene of gepersonaliseerde aanbiedingen te sturen, of je uit te nodigen voor klantonderzoeken, mits je hiervoor toestemming hebt gegeven;
  • Je in staat te stellen een account aan te maken en te beheren op onze website en beoordelingen te plaatsen;
  • Fraude te voorkomen en de veiligheid van transacties te waarborgen. Al onze gegevensverwerkingen zijn gebaseerd op ons gerechtvaardigd belang om persoonsgegevens efficiënt en veilig te verwerken.

Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende of van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.